Huisartsenpraktijk Midwoud
Openingstijden:
Maangdag tm vrijdag 8.00-17.00 uur
Telefoonnummer: 0229-201225
  • Praktijkinformatie
    • Openingstijden
    • Spoedgevallen
    • Afspraak maken en e-consult
    • Huisbezoek
    • Herhaalrecepten
    • Terugbelspreekuur
    • Uitslagen opvragen
    • Huisartsenspoedpost West-Friesland
    • Inschrijven
    • Medisch dossier
    • Privacyreglement
    • Gedragsregels
    • Een klacht?
  • Medewerkers
    • Doktersassistenten
    • Praktijkondersteuner somatiek (POH-S)
    • Hulp bij psychische klachten (POH-GGZ)
    • Diëtist
  • Uw digitale dossier
  • Sociaal loket: wonen, werk, inkomen etc
  • Kosten aanvullend onderzoek en doorverwijzing
  • Rijbewijskeuringen
  • Op reis
  • Positieve Gezondheid
  • Handige websites
  • A
  • A
  • A

Een klacht?

 

Bent u niet tevreden over de gang van zaken of heeft u een suggestie om onze dienstverlening te verbeteren dan horen wij dit graag van u.

U kunt hier altijd een afspraak voor maken op het spreekuur of ons een mail sturen op info@huisartsenpraktijkmidwoud.nl

 

U heeft een klacht over uw huisarts. Wat nu?

 

Klachtenregeling DOKh

Een goede relatie tussen u en uw huisarts is belangrijk. Soms gebeuren er helaas dingen die deze relatie verstoren. U bent ontevreden, u zit met een klacht. Hieronder leest u wat u kunt doen als u een probleem met uw huisarts heeft. U leest wat de mogelijkheden zijn om uw klacht op te lossen en op welke wijze er binnen de klachtenregeling van DOKh met uw klacht wordt omgaan.

 

Er samen uitkomen

Probeer eerst in een persoonlijk gesprek met uw huisarts het probleem te bespreken en op te lossen. In veel gevallen kan zo een gesprek heel verhelderend zijn voor beide partijen en kan de huisarts en zijn/haar organisatie leren van uw feedback. Geef bij het aanvragen van zo een gesprek aan dat u een klacht wilt bespreken met uw huisarts en dat u daar wat meer tijd voor wilt reserveren. Uw klacht wordt hiermee vaak op een voor u bevredigende manier opgelost.

Lukt dit niet, dan brengt uw huisarts u in contact met de klachtenfunctionaris van DOKh.

 

Klachtopvang

U krijgt een gesprek met de klachtenfunctionaris. Deze vangt u met uw klacht als het ware op en U kunt bij hem of haar terecht met uw vragen, u krijgt advies en zo nodig hulp bij het schriftelijk formuleren van de klacht. Als uw klacht helder is, gaat u samen met de klachtenfunctionaris aan de slag om naar een oplossing te zoeken. De eerste optie die meestal gekozen wordt is klachtbemiddeling. U kunt bij uw klachtenfunctionaris aangeven of u hiervoor open staat.

 

Klachtbemiddeling

Veel klachten kunnen opgelost worden in een gesprek waar een onpartijdige bemiddelaar aan tafel zit. Als zowel u als uw huisarts aangeven dat bemiddeling gewenst is, dan volgt binnen twee weken een eerste bemiddelingsgesprek. De eerdergenoemde klachtenfunctionaris treedt op als bemiddelaar.
Tijdens de bemiddelingsgesprekken krijgen u en uw huisarts de gelegenheid om toelichting te geven op de gebeurtenis(sen). Als het begrip over en weer groeit, ontstaat vaak weer een werkbare situatie. Het uiteindelijke doel van de bemiddeling is de vertrouwensrelatie tussen u en uw huisarts te herstellen.

 

Spelregels

• Hulp van de klachtenfunctionaris, de klachtbemiddeling en klachtbehandeling zijn voor u kosteloos.
• Bemiddeling is pas geslaagd als beide partijen het hier over eens zijn.
• Bij bemiddeling wordt uitgegaan van wederzijds respect en vertrouwen.
• Alle betrokkenen in het traject gaan uiterst zorgvuldig om met uw privacy en hebben een geheimhoudingsplicht.

 

Komt u er samen met de klachtenfunctionaris niet uit?

Komt u er ondanks de bemiddelingsgesprekken niet uit, dan ondersteunt de klachtenfunctionaris u bij een eventuele volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil.

Stichting DOKh
Afdeling Klachten en Geschillen
Robijnstraat 6
1812 RB ALKMAAR
Tel: 072-520 83 25
Website: dokh.nl/eerste-hulp-bij/klachten-en-geschillenregeling/patient

  • Praktijkinformatie
    • Openingstijden
    • Spoedgevallen
    • Afspraak maken en e-consult
    • Huisbezoek
    • Herhaalrecepten
    • Terugbelspreekuur
    • Uitslagen opvragen
    • Huisartsenspoedpost West-Friesland
    • Inschrijven
    • Medisch dossier
    • Privacyreglement
    • Gedragsregels
    • Een klacht?
  • Medewerkers
    • Doktersassistenten
    • Praktijkondersteuner somatiek (POH-S)
    • Hulp bij psychische klachten (POH-GGZ)
    • Diëtist
  • Uw digitale dossier
  • Sociaal loket: wonen, werk, inkomen etc
  • Kosten aanvullend onderzoek en doorverwijzing
  • Rijbewijskeuringen
  • Op reis
  • Positieve Gezondheid
  • Handige websites

Contact

Telefoon: 0229-201225
8.30-10.30 uur
13.30-16.00 uur
Daarbuiten alleen voor spoed
Of stel uw vraag digitaal via MijnGezondheid.net
Adres:
Korteling 1, 1679 VH Midwoud
E-mail:
info@huisartsenpraktijkmidwoud.nl

Routebeschrijving

Openingstijden

Ma tm vr van 8.00 tot 17.00 uur

Bij spoed buiten kantoortijden bel Huisartsenspoedpost West-Friesland: 0229-297800

 

Medicijnen ophalen:

11.00-12.00 uur

16.00-17.00 uur

Uw zorg online

thuisarts.nl-logo

Kwaliteitskeurmerk NHG

Nieuws

  • 3 tips voor sterke botten 11 november 2024
  • Wil je stoppen met roken of vapen? 2 oktober 2024
  • Griep- en pneumokokkenvaccinaties 1 oktober 2024
  • Kan ik een coronaprik krijgen? 12 september 2024
  • Nieuwe huisarts: dr Jonk 1 september 2024
  • Wat is genoeg drinken? 12 augustus 2024
© 2025 Huisartsenpraktijk Midwoud -
  • Privacyverklaring
  • Cookiewetgeving
  • Beheer